Det blev, som det blev. Havssjön.


Sofia och Zandra väntade på mig när jag slutade jobbet. Så vi köpte korv och bröd, grill och dricka och begav oss till Havssjön. Eller LILLE havssjön som den egentligen heter. Väl där var Zandra så hungrig så grillarna bara flög fram, och i all hast kom jag på, dock FÖR SENT, att jag hade glömt både torra kläder, ketchup och hambrugerbröd.



Vattnet var skönt, men aningen kallt. Och jag tyckte faktiskt att ETT dopp var nog. Även om Sofia och Zandra misstyckte. Men solens sista strålar värmde bra och efter en varm arbetsdag, var det skönt att svalka av sig.


Icetea, mina trasiga vans och mina hobbitfötter posade vant tillsammans med systemetpåsen.

Zandra kände på vattnet, frös till is både fysiskt och psykiskt. Höll sig för munnen för att inte skrika ut "AJ I HELVETE VAD KALLT DET ÄR!!!!!" Istället står hon där. Tyst och sansad. Och ger tummen upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0