The end of the world - Del 1.

Allt har varit kallt idag. Jag har varit kall, frusen hela dagen. Jag har haft kalla kårar, kan man säga. Därför bestämde jag mig för att efter jobbet lägga mig i värmen i solariet en stund.

Sagt och gjort. Men efter en lång arbetsdag, och efter att ha gått upp klockan 6 i morse så var jag trött. Och somnade. Vaknade upp 20 minuter senare, förvirrad och varm. Klädde på mig och kikade försiktigt ut (dörren till solariet är nämligen i damernas omklädningsrum). Men det var lugnt. Kusten var klar. Ingen där. Inte heller i korridoren utanför, eller i fikarummet. Allt var tomt.

Allt var tyst.

Märkligt tänkte jag, drog upp jackan, öppnade dörren ut och kände den friska vinden i mitt ansikte.
Luft. Frisk luft. Skönt.

Men allt var grått utanför. Allt var tyst. Det stod bilar på parkeringen, och några lampor var tända i fönstret på vårdcentralen tvärs över parkeringen. Men allt var tyst. Allt var tomt.

Inte en människa sågs till. Jag var ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0