Dark Seth.


Lars Winnerbäck


För det första så är jag så jävla trött på att alla kvällstidningar skriver att Winnerbäcks nya album låter precis som Kent. Det är samma visa i varje tidning, varje recension. Jag blir så trött. Idag hade dom klippt in Lasses ansikte istället för Jocke Berghs. Dom som skriver vet ju ingenting i och för sig. Dom är bara mainstreampoppare som lyssnar på radio, och kollar på MTV och har sedan fått chansen att skriva för Aftonbladet där dom skriver sin skit. Okej, Lars Winnerbäck har lagt in en synt. Och då är han helt plötsligt Kent? Det är fortfarande samma Lasse-texter. Samma känsla. Bara att det är en synt med.

Jag blir så trött.

För det andra, så läste jag en spalt som Jenny Seth hade skrivit i Aftonbladet. Hon skrev om MTV-galan, och tyckte att det var bra med alla dansnummer, och speciellt Beyoncé var bra. Det enda hon inte gillade var "pissbandet Muse" som enligt henne hade lyckats smussla till sig lite tid. Muse står i alla fall för något nytt, något som kan vara lite unikt i dagens musikvärld. Unik, som Beyoncé aldrig kommer bli.

Så, Jenny "Dark Seth" när du säger att MTV kanske har lite hopp på grund av artister som Beyoncé, kan du ju hoppa i samma båt som recensenterna på aftonbladet, och ro långt bort i mainstreamfloden.

Långt, långt bort.


Kommentarer
Postat av: Lena

NU BLIR JAG ARG! Hur i helvete kan man kalla Muse för ett pissband? GAH!

2009-09-20 @ 10:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0