Det var det.

Då var den otroligt långa Lördagen avklarad. Skönt.

Fick hjälpa en herre på jobbet att hitta varor som han hade uppskrivna på en lapp. Han var och handlade åt sin bror som bodde på ett äldrehem här i staden. Han hade aldrig varit inne i affären, och jag vet inte om han ens är här i från. Hur som helst, bad han om hjälp, men ursäktade sig hela tiden. Att han tog upp min tid, att han var för gammal för sådant här, och att han tyckte att dom borde hjälpa hans bror att handla på hemmet.

När allt var hittat, tackade han så mycket, tog mig i hand och frågade om jag ville ha något för besväret. Jag tackade nej, vänligt. Men det är sådana här saker som gör mig glad. Ärlig uppskattning på kanske bara en liten skitsak. Men ändå, dessa saker gör att jag gillar mitt jobb.

Nu har jag tränat, as usual och sitter här och äter min och Sofias favoritcombo - Pommes, köttfärs & kebabsås. Det är ju trots allt Lördag. I morgon ska jag upp ganska tidigt och träna med laget för att sedan jobba på kvällen igen.

Hörs kanske senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0